Astra Sport Bets

Astra Sport Bets - Pariuri Sportive de calitate

Bet365

Palatul Victoria vrea sa controleze tot ce misca

Tendinta de centralizare a deciziei si de preluare a controlului asupra tot ce misca in tara asta a fost evidenta, inca de la conceperea si formarea actualului Executiv. Chiar Autoritatea pentru Privatizare, pe care guvernul vrea s-o transforme acum intr-un organism similar defunctului CSP a fost infiintata prin... desfiintarea FPS-ului - organism care era subordonat doar Parlamentului. In fruntea noii institutii, botezata Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului (APAPS) a fost instalat un ministru, deci, un membru al Guvernului, Parlamentul fiind tinut departe de acest "obiect al muncii". Controlul asupra privatizarii este total, toate deciziile, uneori chiar contractele, fiind aprobate prin hotarari de guvern. A fost infiintat si un Minister al Intreprinderilor Mici si Mijlocii si al Cooperatiei, pentru ca si aceste domenii trebuiau luate sub control. Altor ministere sau organisme guvernamentale le-au fost labartate atributiile, in unele cazuri intr-un mod, aparent, paradoxal. Bunaoara, Secretariatul General al Guvernului a fost transformat in minister (?!), este condus, evident, de un ministru "plin" si se ocupa de o sumedenie de lucruri care nu au nici o legatura cu SGG, ba unele ar fi domeniul altor organisme, nici macar guvernamentale. Ne amintim ca, la un moment dat, ministrul Mihailescu, secretarul general al guvernului negocia cu producatorii de tigari cresterea preturilor, destinatia tutunului din productia romaneasca etc. Si investitiile straine trebuiau tinute sub control, de aceea, la un moment dat se infiintase chiar un departament special in acest scop, subordonat guvernului si condus de un consilier al primului-ministru. Ulterior, acesta a fost transformat in Agentia Romana pentru Investitii Straine. Tot la guvern s-a infiintat un departament pentru export. Mai precis, departamentul in cauza a fost translat de la Ministerul Afacerilor Externe la Palatul Victoria - locul unde trebuie luate, sau macar vizate, toate deciziile. Nu-i asa? Inca o data, facem precizarea ca nu negam nicidecum rolul statului in economie si in societate, in general, cu deosebire in aceasta perioada de tranzitie. Numai ca, in ultima vreme, parca am inceput sa parcurgem drumul invers - de la un sistem in relaxare, in liberalizare si democratizare, spre fostul sistem, centralizat, dominat de un partid-stat. Apare o problema, apare un conflict, mai ales daca-i vorba de bani, de multi bani la mijloc, hop, sare guvernul si pune gheara. Se cearta camerele de comert, vine guvernul si le ia Registrul Comertului, cu bani cu tot. Sunt discutii la Casa Nationala de Sanatate? Luam si aceasta problema la guvern, cu bani, cu medicamente compensate, cu tot. Vine cutremurul si nu avem asigurari pe locuinte? Nici o problema, preia guvernul asigurarile si da ordin: obligatoriu, toata lumea isi face asigurare pentru locuinta, banii urmand sa fie gestionati de o societate specializata controlata de guvern. La fel cu pensiile private: le infiinteaza guvernul "ca de aia e guvern". Sa zicem ca toate acestea trebuiau preluate. Dar, s-a imbunatatit ceva? Simt beneficiarii acestor servicii ca lucrurile s-au schimbat, spre bine? Aiurea! Chiar in aceste zile, Parlamentul are de furca cu un proiect de lege care mai baga odata mana in buzunarele oamenilor, dintr-un motiv nobil - sustinerea cinematografiei. Nu era de ajuns ca, te uiti, nu te uiti la TVR, platesti abonamentul, ca popa? Economatele, cornul si laptele sunt tot actiuni ale guvernului-tatuc, ce are grija de toata lumea, de la prescolari la pensionari. Nu exista domeniu, nu exista o problema in care guvernul sa nu-si aroge paternitatea. Pana si la constituirea Parchetului National Anticoruptie, pe limbutul secretar general al PSD, Cozmin Gusa, l-a luat gura pe dinainte si a spus: "Functionarea acestei structuri va fi la latitudinea guvernului". Bine ca nu a spus ca PSD-ului sau a presedintelui-premier Adrian Nastase. In fine, desi exemplele sunt numeroase, din pacate din ce in ce mai numeroase, sa mai mentionam transformarea Departamentului de Control al Guvernului, deci dintr-un organism controlat de intregul Executiv, in Corp de Control al primului-ministru. Moment din care concluziile controalelor efectuate de acest important organism si masurile propuse au devenit "confidentiale", nu numai pentru presa, ci chiar si pentru ceilalti membri ai Executivului. Desigur cu exceptia primului-ministru, singurul privilegiat. Pe scurt, in ultimul timp asistam la un proces de recentralizare a deciziei - fie ea de natura economica, politica, sociala, juridica etc. - la nivelul guvernului. In economie, in special, parghiile clasice, stimulative, folosite de toate guvernele din tari cu economie libera, de piata, sunt inlocuite cu masuri administrative si, nu ne ferim s-o spunem, cu unele chiar dictatoriale, precum OUG nr. 131. Sa ne mai miram ca dupa 12 ani de tranzitie Romania are, inca, o economie de piata nefunctionala?