Astra Sport Bets

Astra Sport Bets - Pariuri Sportive de calitate

Bet365

Marinari români, abandonaţi pe coasta de est a Africii

Echipajul navei „Gulf Pride”, sub pavilion Panama, format din opt marinari români, a solicitat ajutorul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) pentru recuperarea salariilor restante şi au cerut repatrirea. Marinarii au spus că au încărcat din Bombay laminate pentru Italia şi orez pentru Djibouti (port situat pe coasta de est a Africii), iar în drum
spre Insulele Djibouti nava a lovit un corp submers. În urma coliziunii, vaporul a fost avariat, una dintra magazii fiind inundată, iar marfa deteriorată. Din această cauză, după terminarea descărcării, în data de 5 august 2006, nava a fost arestată. „După reţinere, o parte din echipaj a fost repatriat, iar ceilalţi au fost schimbaţi, fără a li se plăti diurna. În prezent, armatorul datorează peste 70.000 de dolari celor opt persoane prezente la bord şi nu se întrevede nicio posibilitate de plată. Mai mult, echipajul nu a mai primit nici bani de hrană, apă şi combustibil, iar autorităţile i-au informat că nu vor susţine nava din punct de vedere financiar”, a relatat reprezentantul ITF în România, Adrian Mihălcioiu. Operatorul navei este societatea Transocean Services Bucureşti care are sucursală şi în Constanţa.

Transparenţă doar pe jumătate

Contactat telefonic, şeful agenţiei din Constanţa, Cristi Ilie, a declarat că la mijloc este un litigiu de marfă, care a dus la reţinerea navei. „Iniţial, nava avea un echipaj format din 18 marinari, iar în luna noiembrie 2006, zece dintre ei au fost repatriaţi, iar alţi patru schimbaţi de salariaţi ai societăţii noastre care au acceptat să plece în condiţiile de acolo. Pentru că luna trecută au solicitat să vină în ţară, noi am rezervat bilete de avion pentru 25 ianuarie, însă autorităţile din Djibouti nu au permis repatrierea decît dacă trimitem schimb la navă. Însă cum nimeni nu vrea să plece pe o navă reţinută, nu putem face schimbul de echipaj”, a explicat Ilie. Referitor la celelalte probleme invocate de echipaj, reprezentantul firmei româneşti a spus că echipajul are alimente şi apă, a recunoscut că marinarii au de primit salarii restante de 40.000 de dolari, dar că plata nu s-a putut efectua din cauza blocării conturilor în Djibouti. Cristi Ilie a subliniat
că firma a efectuat plăţi către familiile marinarilor şi că unii dintre ei sînt constănţeni, însă cînd i s-a solicitat să dezvăluie numărul şi numele marinarilor constănţeni aflaţi pe navă pentru a putea lua legătura cu familiile acestora, Cristi Ilie a cerut un răgaz pentru a se uita în listele de echipaj, iar ulterior nu a mai putut fi contactat.

Două săptămîni de aşteptare

Coşmarul marinarilor români abandonaţi pe coasta de est a Africii va mai dura cel puţin două săptămîni, deoarece pe 13 februarie, Curtea de Apel din Djibouti se va pronunţa asupra situaţiei navei. La această dată se va şti dacă nava va fi scoasă la licitaţie pentru recuperarea datoriilor armatorului sau dacă va fi liberă să îşi continuie voiajul. La rîndul lor, reprezentanţii Autorităţii Navale Române (ANR) au declarat că societatea Transocean Services Bucureşti este autorizată şi, pînă în prezent, nu au fost înregistrate reclamaţii la adresa acesteia. Nava „Gulf Pride” a fost construită în 1985, iar ultima escală în România a fost făcută în 2005. Potrivit reprezentanţilor ANR, în 2004 nava a fost reţinută pentru mai multe deficienţe tehnice care o situau sub standardele impuse de Uniunea Europeană.

Blog Archive

Scoruri Fotbal Live: Marinari români, abandonaţi pe coasta de est a Africii
Scoruri Fotbal Live: Marinari români, abandonaţi pe coasta de est a Africii
Scoruri Fotbal Live: Marinari români, abandonaţi pe coasta de est a Africii
Scoruri Fotbal Live: Marinari români, abandonaţi pe coasta de est a Africii