Echipajul navei „Gulf Pride”, sub pavilion Panama, format din opt marinari români, a solicitat ajutorul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) pentru recuperarea salariilor restante şi au cerut repatrirea. Marinarii au spus că au încărcat din Bombay laminate pentru Italia şi orez pentru Djibouti (port situat pe coasta de est a Africii), iar în drum
spre Insulele Djibouti nava a lovit un corp submers. În urma coliziunii, vaporul a fost avariat, una dintra magazii fiind inundată, iar marfa deteriorată. Din această cauză, după terminarea descărcării, în data de 5 august 2006, nava a fost arestată. „După reţinere, o parte din echipaj a fost repatriat, iar ceilalţi au fost schimbaţi, fără a li se plăti diurna. În prezent, armatorul datorează peste 70.000 de dolari celor opt persoane prezente la bord şi nu se întrevede nicio posibilitate de plată. Mai mult, echipajul nu a mai primit nici bani de hrană, apă şi combustibil, iar autorităţile i-au informat că nu vor susţine nava din punct de vedere financiar”, a relatat reprezentantul ITF în România, Adrian Mihălcioiu. Operatorul navei este societatea Transocean Services Bucureşti care are sucursală şi în Constanţa.
Transparenţă doar pe jumătate
Contactat telefonic, şeful agenţiei din Constanţa, Cristi Ilie, a declarat că la mijloc este un litigiu de marfă, care a dus la reţinerea navei. „Iniţial, nava avea un echipaj format din 18 marinari, iar în luna noiembrie 2006, zece dintre ei au fost repatriaţi, iar alţi patru schimbaţi de salariaţi ai societăţii noastre care au acceptat să plece în condiţiile de acolo. Pentru că luna trecută au solicitat să vină în ţară, noi am rezervat bilete de avion pentru 25 ianuarie, însă autorităţile din Djibouti nu au permis repatrierea decît dacă trimitem schimb la navă. Însă cum nimeni nu vrea să plece pe o navă reţinută, nu putem face schimbul de echipaj”, a explicat Ilie. Referitor la celelalte probleme invocate de echipaj, reprezentantul firmei româneşti a spus că echipajul are alimente şi apă, a recunoscut că marinarii au de primit salarii restante de 40.000 de dolari, dar că plata nu s-a putut efectua din cauza blocării conturilor în Djibouti. Cristi Ilie a subliniat
că firma a efectuat plăţi către familiile marinarilor şi că unii dintre ei sînt constănţeni, însă cînd i s-a solicitat să dezvăluie numărul şi numele marinarilor constănţeni aflaţi pe navă pentru a putea lua legătura cu familiile acestora, Cristi Ilie a cerut un răgaz pentru a se uita în listele de echipaj, iar ulterior nu a mai putut fi contactat.
Două săptămîni de aşteptare
Coşmarul marinarilor români abandonaţi pe coasta de est a Africii va mai dura cel puţin două săptămîni, deoarece pe 13 februarie, Curtea de Apel din Djibouti se va pronunţa asupra situaţiei navei. La această dată se va şti dacă nava va fi scoasă la licitaţie pentru recuperarea datoriilor armatorului sau dacă va fi liberă să îşi continuie voiajul. La rîndul lor, reprezentanţii Autorităţii Navale Române (ANR) au declarat că societatea Transocean Services Bucureşti este autorizată şi, pînă în prezent, nu au fost înregistrate reclamaţii la adresa acesteia. Nava „Gulf Pride” a fost construită în 1985, iar ultima escală în România a fost făcută în 2005. Potrivit reprezentanţilor ANR, în 2004 nava a fost reţinută pentru mai multe deficienţe tehnice care o situau sub standardele impuse de Uniunea Europeană.
Bine ai venit la Astra!
Bine ai venit pe primul blog al agentiei de pariuri Astra Sport Bets! Cu siguranta vei gasi aici cele mai bune surse de castig alaturi de Astra Sport Bets
Astra Sport Bets
Blog Archive
-
▼
2009
(156)
- ► septembrie (20)
-
▼
februarie
(46)
- Cine sint musulmanii radicali?
- Asasinat de rezonanţă în Transnistria
- Blair se confruntă cu protestul Parlamentului la p...
- Basescu i-a dat dezlegare lui Ungureanu din frunte...
- Cioroianu, ministrul care NU E
- PSD + PNL = suspendare Basescu
- Legea ANI, din nou blocata in Comisia juridica din...
- Claudiu Saftoiu a recunoscut ca SIE intercepteaza ...
- Baumix vs Henkel
- BCR a cumparat de la populatie peste 200 de kg de aur
- Micii agricultori pot disparea din cauza taxelor
- BNR pune cheltuielile in gradul de indatorare
- 1,5 miliarde de dolari, fraudele fiscale anuale di...
- Cel mai scump circ din lume
- Tanar, jurist, relativ antipatic, caut job. Sunati...
- Risc maxim
- Seful Politiei: delict imobiliar cu premeditare
- Tăriceanu a cerut adoptarea legii ANI
- Ei ne-au facut o falsa in actele publice. Noi le-a...
- Tariceanu, presat de liberali sa scape de Partidul...
- Cum si-a facut Becali averea
- Fostul sef al Loteriei, Nicolae Cristea, si-a baga...
- Prima grevă a românilor pe un şantier din Roma
- Moni l-a refuzat pe Lazarov
- Gigi Gheorghiu este foarte gelos
- Si-a schimbat look-ul
- Vagoanele business ale CFR, nicio afacere
- Atanasiu da cu tifla CSAT
- Poliţele de asigurare se vor scumpi din cauza schi...
- Tigareta II, o "afacere" a clubului Dinamo
- Produsele autohtone din carne se vor ieftini
- Mincarea traditionala ramine neprotejata in UE pin...
- Cum l-a demis Basescu pe Ungureanu cu mana lui Tar...
- Lectorul Gheorghe Stefanov de la Filosofie, in pie...
- Politica de maidan
- Ungureanu şi-a dat demisia oficial
- Nicolaescu: dedicatie de un milion de euro unui fo...
- Prima zi a unui jurnalist sub acoperire în Irak
- Ministrul de Externe isi prezinta demisia de onoare
- B1 iti da aripi Monica crede ca nu e dependenta de...
- Moga a vorbit cu Martin de la E-Type
- Scandal in procesul Claudiu Niculescu cu fosta sotie
- Becali si Dichiseanu, uniti de Dumnezeu
- "Eu sunt prima femeie pilot de elicopter"
- Marinari români, abandonaţi pe coasta de est a Afr...
- Nici un ban de la UE pentru Iasi anul acesta
Scoruri Fotbal Live: Marinari români, abandonaţi pe coasta de est a Africii
Scoruri Fotbal Live: Marinari români, abandonaţi pe coasta de est a Africii
Scoruri Fotbal Live: Marinari români, abandonaţi pe coasta de est a Africii